International Automotive Components (IAC) patří mezi 3 největší dodavatele interiérových komponentů pro automobilový průmysl na světě. Firma působí globálně ve 4 regionech – Evropě, Africe, Asii a Severní Americe – s 19 000 zaměstnanci ve 17 zemích.
Provoz IAC na Slovensku (Lozorno) zahrnuje výrobní haly a kancelářské prostory. Průmyslový areál má automatizovaný vjezd, avšak návštěvy doposud nebyly optimálně spravovány.
V Dětské nemocnici Brno se denně pohybuje velké množství nově příchozích pacientů a jejich rodičů, kteří mají často problémy s orientací v rozsáhlém areálu nemocnice. Výsledkem je, že návštěvníci často bloudí a ptají se na cestu nemocničního personálu nebo kolemjdoucích, což zvyšuje zátěž zaměstnanců nemocnice. Alternativou je získat informace na přepážkách centrálního příjmu, což však prodlužuje čekací dobu a zhoršuje efektivitu odbavení.
Nemocnice hledala řešení, které by umožnilo snadnou orientaci pacientů a jejich rodičů v areálu, bylo srozumitelné a umožňovalo přirozenou komunikaci, podobnou jako při dotazu na nemocniční personál. Klíčovým požadavkem byla také nepřetržitá dostupnost 24/7, aby bylo možné pomoci návštěvníkům kdykoliv.
Tradiční řešení s jednoduchou navigací. Mezi nevýhody patří nedostatek interaktivity, složitá aktualizace a komplikace při implementaci více jazyků.
Poskytnutí informací pomocí personálu by bylo nejkomfortnější, ale nákladné a složité z hlediska multijazyčné podpory. Navíc by provoz 24/7 přinášel vysoké náklady.
Flexibilní řešení s podporou více jazyků, ale často postrádá dostatečnou interaktivitu a může být složité pro méně technicky zdatné návštěvníky.
Tato varianta nabízí interaktivního avatara s přirozenou hlasovou komunikací, dotykovým ovládáním a možností zobrazení interaktivních map, které lze naskenovat do mobilního telefonu pomocí QR kódu.
Vedení nemocnice zvolilo 4️⃣ čtvrtou variantu, především díky potřebě vyšší interaktivity a možnosti přirozené hlasové komunikace.
Díky hladkému průběhu implementace byl projekt spuštěn podle plánu a terminál začal sloužit návštěvníkům v hlavní hale nemocnice již během pilotního provozu.
V hlavní hale nemocnice byl instalován interaktivní terminál aReception, který obsahuje pohyblivého avatara s živou mimikou, schopného komunikovat přirozeně hlasem i písemně. Terminál poskytuje mapové podklady s detailní navigací k ambulancím, lékárnám a dalším důležitým místům. Dále nabízí provozní informace, jako jsou otevírací doba nebo podmínky parkování.
Návštěvník může komunikovat hlasově a zeptat se například: „Kde je chirurgie?“ nebo „Jak se dostanu do lékárny?“. Avatar následně odpoví hlasově i textově a zobrazí mapu s vyznačenou trasou.
Terminál nabízí možnost naskenování mapy pomocí QR kódu, kterou si návštěvník uloží do mobilního telefonu. Tímto způsobem získá rychlou a pohodlnou navigaci, aniž by musel znovu používat terminál.
Naskenujte si QR kód do telefonu a zobrazte si ukázkovou navigační mapu. Mapu si můžete také zobrazit na svém počítači.
Pro snadnější použití nabízí terminál tlačítka pro rychlou volbu, například při navigaci nebo vyhledávání služeb. Tento mód je vhodný i pro návštěvníky se sluchovým omezením.
Vzhledem k požadavkům nemocnice není odpověď generována přímo AI, ale vybírá se z předem připravených odpovědí. Tím je zajištěna 100% kontrola nad výstupem a eliminace rizika nesprávných informací.
Terminál podporuje češtinu a angličtinu, přičemž se zvažuje přidání ukrajinštiny. Automatické přepínání jazyků probíhá podle řeči návštěvníka.
Terminál vyžadoval VESA držák, elektrické napájení (230V) a síťové (kabelové) připojení k internetu.
Digitální průvodkyně Florence odpoví přibližně na 2000 dotazů měsíčně. Pokud by tyto dotazy řešil personál nemocnice, můžeme počítat s průměrnou délkou 1,5 minuty na zodpovězení jednoho dotazu (zahrnuje oslovení, vyslechnutí, odpověď, dovysvětlení a rozloučení). To celkově představuje úsporu 50 hodin měsíčně času lékařů a zdravotnického personálu.
Nasazení řešení aReception přineslo významné přínosy pro Dětskou nemocnici Brno:
Virtuální průvodkyně Florence představuje moderní, efektivní a škálovatelné řešení, které zlepšuje kvalitu služeb a přináší finanční benefity. Pokud máte zájem vyzkoušet si řešení aReception i ve vaší organizaci, nabízíme možnost bezplatného zapůjčení terminálu na 2 měsíce.
Rozhodli sme sa pre implementáciu aReception riešenia predovšetkým kvôli potrebe modernizácie a automatizácie nášho vstupného priestoru, ktorý vyžadoval efektívnejší systém správy návštev. Systém nám umožňuje jednoducho spravovať návštevníkov, vydávať vstupné karty a mať dokonalý prehľad o pohybe osôb v našich priestoroch. Oceňujeme najmä intuitívne používateľské rozhranie a spoľahlivosť celého riešenia, ako aj profesionálny prístup implementačného tímu, ktorý nám poskytuje promptnú podporu pri akýchkoľvek otázkach.
Tomáš Ficek
HR Digital Transformation Leader
Rádi vám ukážeme, jak automatizovaná recepce zvýší efektivitu i ve vašem provozu.
Pracuje neúnavně a bez přestávky. Komunikuje v několika jazycích.
Nikdy nepotřebuje volno a stále má dobrou náladu.
Jsme členem ARTIN Group